psenicne klice

Pšenične klice kao lek

Pšenične klice su još jedna izvanredna blagodet prirode, pa se onda zaista mogu upotrebljavati i kao lek, a sada ćete saznati i zašto je to tako.
Činjenica je da se savremena ishrana zasniva na unošenju previše kalorija, dok se istovremeno hranimo namirnicama koje ne sadrže dovoljno hranljivih materija.

Smeštene u centru semena pšenice, pšenične klice su visoko koncentrisani izvor hranljivih materija, koje mogu pomoći da zadovoljite svoje potrebe za hranljivim materijama.
Dakle, pšenične klice kao lek se zaista mogu koristiti u različite svrhe.

Međutim, pšenične klice u ishrani ne mogu biti prikladne za svakog.
Upoznajmo se sa prednostima i neželjenim efektima pšeničnih klica, kako biste mogli da odredite njihovu ulogu u svojoj ishrani, pa da krenemo uobičajenim redom.
psenicne klice

1. Pšenične klice su bogate hranljivim materijama

Pšenične klice su definitivno hranljiva hrana. One su dobar izvor nekih vrsta B vitamina, fosfora, cinka, gvožđa, selena i kalijuma. Porcija od 2 kašike sirovih pšeničnih klica sadrži 0.27 mg tiamina, 0.9 mg niacina, 40 mcg folata, 121 mg fosfora, 0.9 mg gvožđa, 1.7 mg cinka, 11.4 mg selena i 128 mg kalijuma.

Adekvatan unos folata pruža podršku zdravlju srca i sprečava oštećenja nervnih vlakana kod dece. Vitamini B kompleksa deluju zajedno kako bismo mogli da metabolišemo hranu koju jedemo u energiju. Gvožđe ulazi u sastav hemoglobina i održava krv oksigenisanom. Fosfor je važan za zdravlje kostiju. Cink podstiče zarastanje rana. Kao antioksidant, selen štiti ćelije od oksidacije. Jedenje hrane bogate kalijumom može da pomogne u snižavanju krvnog pritiska.

2. Pšenične klice su bogate vlaknima

Pored toga što su dobar izvor vitamina i minerala, pšenične klice su takođe i dobar izvor vlakana. Porcija od 2 kašike sirovih pšeničnih klica sadrži 1.9 g vlakana, što je ista količina vlakana u jednom parčetu integralnog pšeničnog hleba. Vlakna pružaju veliki broj zdravstvenih prednosti. Uključivanje više vlakana u ishrani poboljšava sitost, što pomaže u kontroli telesne težine. Vlakna u hrani takođe poboljšavaju rad creva i ublažavaju opstipaciju (zatvor). Ona takođe mogu da smanje nivo holesterola u krvi.

3. Pšenične klice su dobar izvor proteina

Klice su takođe dobar izvor proteina. Porcija od 2 kašike sirovih pšeničnih klica sadrži 3.3 g proteina. Radi poređenja, 30 g piletine sadrži 7 g proteina. Vaše telo koristi proteine iz hrane koju jedete za očuvanje mišićne mase, da napravi nove ćelije i da održi imuni sistem zdravim.

4. Pšenične klice nisu za one koji su osetljivi ili alergični na gluten

Kao oblik pšenice, pšenične klice sadrže protein gluten. Ukoliko imate celijakiju, potrebno je da eliminišete hranu koja sadrži gluten iz ishrane. Jedenje glutena izaziva imuni sistem organizma da napadne sopstveni gastrointestinalni trakt, što može dovesti do malapsorpcije i neuhranjenosti.

5. Pšenične klice mogu dovesti do povećanja telesne težine

Dok su pšenične klice hrana bogata hranljivim materijama, takođe su i kalorijski gusta hrana. Porcija od 2 kašike sirovih pšeničnih klica sadrži 52 kalorije. Poređenja radi, 1 šolja štapića šargarepe sadrži 50 kalorija. Kada koristite pšenične klice da se poveća unos hranljivih materija, obratite pažnju da držite pod kontrolom unos drugih namirnica koje su bogate kalorijama. Unošenje previše kalorija, čak i onih iz veoma zdravih namirnica, može da dovede do povećanja telesne težine. Zato uvek treba poštovati zlatno pravilo koje kaže da treba biti umeren u svemu.

Izvor: priroda-leci-sve.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *